Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

PR-kuppen som ”ingen” såg

Publicerad: 13 Oktober 2010, 08:34

Samtidigt som försnacket inför matchen drog igång på tisdagen skulle Alex Schulman hålla tal till nationen i trean enligt programtablån. Det hela var en bluff och de 82 000 som lockades att titta fick istället se premiäravsnittet av Paradise Hotel. – Ett utmärkt sätt att göra något med glimten i ögat från en väldigt konkurrensutsatt position, säger Max Lagerbäck presschef på MTG TV till Resume.se


Ämnen i artikeln:

Alex SchulmanTV3Paradise Hotel

Alex Schulman. Foto: Ulf Berglund/TV6.

Programmet presenterades med att Alex Schulman kände sig manad att tala till nationen efter allt som hänt senaste tiden.
Trots mystiken blev bara 82 000 lockade att titta på överraskningsvisningen av Paradise Hotel.

– Det var så att säga en speciell kväll igår, säger Max Lagerbäck.

Tror ni inte på Paradise Hotel eftersom ni måste lura folk att titta på det?

– Inte alls. 20.00 gick Sverige-Holland i fotboll och det här var ett utmärkt sätt att göra något med glimten i ögat från en väldigt konkurrensutsatt position. Vi tror på Paradise Hotel så det står härliga till.

Även för gårdagens nya, annonserade avsnitt av Paradise Hotel gick det tungt. Programmet tappade från premiären och fick 121 000 tittare.

Max Lagerbäck väljer att istället vara glad över att reprisen klockan 23.00 hade bättre tittning än tidigare med 105 000 intresserade.

Ratingsiffrorna visade att Alex Schulmans tal till nationen engagerade 0,8 procent av tittarna mellan 15 – 49. Bäst gick den hos män mellan 30 och 59.

Det ordinarie avsnittet av Paradise Hotel gick bäst hos kvinnor. Sändningen 19.30 hade en rating på 1,8 i gruppen 15-49 och nådde 4,2 hos kvinnor mellan 12 – 24.

Den sena reprisen nådde 1,7 i treans omhuldade grupp mellan 15 - 49 och fick bäst genomslag hos kvinnor mellan 15 - 34 med en rating på 3,0.

Ove Gustafsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.