Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Premiärflopp för 90210

Publicerad: 26 november 2008, 08:25

Premiären för Beverly Hills-uppföljaren 90210 var ingen publikmagnet – trots massiv marknadsföring. Avsnittet sågs bara av 45 000 tittare.


TV400 har köpt in tv-bolaget CW:s upphaussade Beverly Hills-spinoff 90210. Men premiären drog inga stora tittarskaror.

Spinoffen 90210 ska lyfta TV400 och kanalens chef Christer Andersson jublade när inköpet av serien var klart.

– Det är redan den mest omtalade programstarten i USA i höst. Det känns skitbra att vi kan visa den här serien. Målgruppsmässigt känns den klockren, sa Andersson till Resume.se i somras.

TV400 har marknadsfört serien hårt inför premiären i måndags. Bland annat har kanalen haft ett samarbete med Veckorevyn för att trissa upp intresset.

Men det hjälpte inte – avsnittet drog bara 45 000 tittare.

TV400:s tittarrekord ligger på 200 000 (Idol Eftersnack 2007).

90210 har fått dålig kritik i USA.

Läs mer: TV400 köper Beverly Hills-spinoff

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.