Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Programmen SVT vill sälja i Cannes

Publicerad: 29 september 2015, 14:49

"Portkod" är ett av programmen som SVT hoppas sälja i Cannes nästa vecka under namnet "Door Code".

Inför höstens tv-mässa i Cannes har SVT tolv format att sälja.


Ämnen i artikeln:

SVTCannesMIP

Inför höstens MIP-mässa 5-8 oktober i Cannes har SVT Sales med sig sex nya barnprogram och lika många nya dokumentärer till försäljning, skriver "Vi på tv"
Årets mässa väntas locka 13656 deltagare, ha 4600 programinköpare på plats och 2088 utställande företag.

SVT hoppas kunna sälja alltifrån från barnkomedin "Familjen Rysberg" och tonårsdramat "Portkod", till dokumentärer som "Vägen till Ann-Christine" och "Livet börjar vid 100".

Höstupplagan av MIP har extra inriktning på barnprogram och på barn- och ungdomssidan har SVT Sales med båda säsongerna av dramaserien "Portkod" till mässan. Dessutom följer Barnkanalens komediserie "Familjen Rysberg" ("The Creepsons" på engelska) med till MIP.

Övriga nya barnprogram är "Evas känslokoll", "Snoffe, döden och jag", "Pax jordiska äventyr" samt "Jecko och Jessie och drömcampingen". Dokumentären "Vägen till Ann-Christine", som skildrar hur växjöprästen Åke Roxberg kom ut som kvinna, blev mycket uppmärksammad då den visades i SVT tidigare i höst. Den finns med till MIP tillsammans med Åsa Blancks "Livet börjar vid 100", om Sveriges äldsta bloggare Dagny Carlsson.

Övriga nya dokumentärer är "Tillbaka till Lampedusa", "Konsten att döda en politiker", "Laleh – jag är inte beredd att dö än" och webbserien "Måste dansa!".

Under mässar delar SVT monter med danska DR och finska YLE.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

SVTCannesMIP

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News