Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Publikombudsmannen lämnar TV4 efter 18 år

Publicerad: 3 april 2013, 08:47

Camilla Filipsson

Foto: Pressbild: TV4

Hon TV4-gruppens presschef och tog över som publikombudsman 2011. Nu lämnar Camilla Filipsson TV4 efter 18 år för att satsa på en verksamhet i egen regi.


Ämnen i artikeln:

TV4

Camilla Filipsson har jobbat i TV4-huset sedan mitten av 1990-talet. För två år sedan tog hon över rollen som publikombudsman efter Janne Andersson. Rollen som tidigare hette tittarombudsman. Nu lämnar hon TV4 för att satsa på egen verksamhet.

– Jag väljer att säga upp mig och lämna TV4, säger Camilla Filipsson till Resumé.

Varför lämnar du nu?
– Jag har varit med om flera omorganisationer och den senaste passar inte mig. Jag tycker om pr- och medierelationer och kommer att satsa på en verksamhet i egen regi.

Du kommer inte att jobba för någon annan?
– Jag vet faktiskt inte. Jag måste fundera. I ett första steg ska jag ta det lugnt och ordna med huset. Dyker det upp något kul jobb så kanske jag drar dit.

Vilken del av omorganisationen är du inte tillfreds med?
– TV4 står inför en omorganisation på kommunikationsavdelningen. Det kanske finns delar som kommer att passa mig egentligen, men jag har varit på TV4 i 18 år och behöver nya utmaningar.

Jennifer McShane, kommunikationschef på TV4-gruppen säger i en kommentar:

– Det här handlar om att vi på vår Kundservice har ett nytt sätt att jobba sedan en tid tillbaka – inte minst sedan intåget av sociala medier – där vi både har förändrat och intensifierat tittarkontakten. Camilla har haft en viktig roll i det här arbetet och har varit med och byggt upp ett system där vi idag fördelar ansvaret för dialogen med publiken på fler personer. Det här är en nödvändighet idag då allt fler hör av sig och alla nya kommunikationskanaler möjliggör en ännu tätare dialog med tittarna.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

TV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.