Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

"Reklambyråerna förstår inte sociala medier"

Publicerad: 30 Oktober 2017, 14:50

Premiär för Resumés nya tv-program.

Sociala medier är en nödvändig komponent i företags kommunikationsstrategi. Men hur används de på rätt sätt? Och förstår reklambyråerna sociala medier? Det diskuteras i det nya tv-programmet Resumé Insikt Debatt. Se det här!


Ämnen i artikeln:

Johan SåtheVigor SörmanSociala medierResumé InsiktJohan RiknerInfluencersAmanda Oxell

Resumé Insikt Debatt är vår nya satsning där branschprofiler möts och diskuterar aktuella och relevanta ämnen. Premiärprogrammet gästas av Amanda Oxell, digital strateg på mediebyrån Wavemaker (fd. Maxus), Splays vd Vigor Sörman och Johan Rikner som leder contentbyrån N365 och viralsajten Newsner. Temat för dagen är "Hur ska företag använda sociala medier?".
– Tidigare har företag kommit och sagt att de vill öka antalet följare på Facebook och Instagram för att nå ut med sina inlägg organiskt. Nu när den organiska räckvidden sakta men säkert nedmonteras spelar inte antalet följare någon roll längre, säger Amanda Oxell i programmet.

Hon får mothugg av Johan Rikner:
– Jag håller inte med om att den organiska räckvidden har försvunnit. Det är en omfördelning som sker. Det är ju inte så att vi ser fler annonser, utan de organiska inläggen finns fortfarande kvar. Redan för tre år sedan sa man att den organiska räckvidden var på väg bort, men för oss ökar den hela tiden.

Splays vd Vigor Sörman håller med om att det är en förändring som sker, men att det i grunden är samma regler som gäller:
– Gör du ett bra innehåll så kommer du igenom.

Programledare är Resumés chefredaktör Johan Såthe.

Resumé Insikt Debatt är inspelat och producerat av Twenty Studios. Se hela programmet här:

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.