söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Reklamparodin blir tv-serie i Kanal 5

Publicerad: 7 augusti 2014, 08:29

Johan Petersson som Jarmo

Foto: Pressbild: Kanal 5

Den finska karaktären "Jarmo" drev med K-Rautas reklamkoncept under förra säsongen av "Partaj" i Kanal 5. Nu får karaktären en egen tv-serie i "Bastuklubben" som har premiär i höst.

Ämnen i artikeln:

K-rautaPartajFortuneMcCannKanal 5

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


I början av året tappade McCann K-Rauta till Fortune, men den svenskfinske skådespelaren Jarmo Mäkinen har fortsatt att rulla i rutan. Under förra säsongen av "Partaj" i Kanal 5 fick tittarna stifta bekantskap med Johan Peterssons karaktär "Jarmo".

Humorinslagen drev tydligt med byggvaruhusets reklamkoncept. I höst får renässansmannen "Jarmo" mer utrymme i Kanal 5 när "Bastuklubben" har premiär.

I programmet kommer "Jarmo" göra sitt bästa för att förklara hur svenskarna blivit klena och tittarna kommer även få tillbakablickar på den finske kraftkarlens liv.

Förutom Johan Petersson medverkar bland annat skådespelarna Olle Sarri (psykologen Jukka) och Alexandra Rapaport (nyhetsankaret Seija Sanningen) och Fredde Granberg (Jarmos lumparkompis Timo)

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev