Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Reklamveteran leder nytt bolag för Shine

Publicerad: 28 Augusti 2014, 14:50

Magnus Wistam.

Foto: Hanna Teleman.

Film- och tv-producenten Shine Nordics drar igång ett nytt produktionsbolag – MAG5 Content i Stockholm – Shine Nordics har redan tio produktionsbolag och tre facilitetsbolag. Reklamveteranen Magnus Wistam blir partner och ansvarig för bolaget.


Ämnen i artikeln:

ShineGreyMcCannRBK

MAG5 Content ska utveckla och producera rörligt innehåll till andra tekniska plattformar än traditionell tv.

–Vi ser hur traditionell reklam tappar mark. Nya digitala plattformar skapar nya möjligheter för professionellt producerad rörlig bild och alltfler varumärken står som avsändare för attraktivt innehåll i egna kanaler, säger Magnus Wistam i en kommentar.

Han ska ansvara för MAG5 Content och har varit vd och kundsvarig på byråer som Grey (som idag är en del av Ingo), McCann och RBK.

Christer Åkerlund som är producent på Meter Television och Henric Uhrbom som tidigare har varit på STO-CPH Produktion och Mexico blir också en del av ledningen.

Mag5 Content har totalt tio medarbetare från start och samarbetar med övriga produktionsbolag inom Shine Nordics: Meter Televison, STO-CPH Produktion, Friday TV och Filmlance International.

– Det är spännande tider för oss som berättar historier med rörlig bild. De tekniska plattformarna blir fler och så också uttrycken, säger Christer Åkerlund i en kommentar.

MAG5 Content har redan producerat en faktaserie för Aftonbladet TV under våren "Konsumentdrevet".

Företaget producerar även rörligt innehåll för Miljöpartiet inför riksdagsvalet den 14 september.

Shine Group består av 27 produktions- och distributionsbolag i 11 länder.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ShineGreyMcCannRBK

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.