Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Rekordår för TV4

Publicerad: 15 februari 2008, 14:29

TV4-Gruppen kan se tillbaka på ett ekonomiskt mycket starkt 2007. Trots att omsättningen bara ökade med 6 procent till drygt 3 miljarder steg vinsten med 59 procent till 628 miljoner kronor.


TV4 behåller sin ställning som Sveriges största tv-kanal. Men inom TV4-Gruppen minskar kanalen i betydelse. Ifjol stod kanalen för 55 procent av intäkterna att jämföra med över 60 procent under 2006. TV4-Gruppen har en marknadsandel på 55 procent av annonsmarknaden för tv-reklam.

TV4-Gruppen med sina nischkanaler plockar effektivt upp de tittare som sviker ”big-five”. Av det tittande som sker i gruppen ”övrig-tv” har TV4:s kanaler en tittartidsandel på 21 procent, vilket är en ökning med 57 procent.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.