Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Rekordsommar för Sjuan – trots Fotbolls-VM

Publicerad: 6 Augusti 2014, 10:54

Sjuans logotyp

Sjuans sommar blev den rekordstark. Kanalen som ingår i TV4-Gruppen lockade en större andel sommartittare än någonsin – trots konkurrens från Fotbolls-VM.


Ämnen i artikeln:

SjuanTV4-GruppenTV4 Gruppen

Sjuans tittarandelar i huvudmålgruppen kvinnor 25-59 ökade i juni från fjolårets 6.5 till 6.9 i år, och i juli från 5.4 till 6.2.

– Sjuan växer betydligt och tar en allt större plats i tittarnas hjärtan och jag är mycket glad om än inte förvånad med tanke på kanalens starka program. Sommarens facit visar att konkurrenterna tappar medan fler och fler zappar till Sjuan och stannar där, framför allt i Sjuans huvudmålgrupp kvinnor 25-59, säger Marit Danielsson, kanalchef för Sjuan i ett pressmeddelande.

Bland programmen i Sjuan ingår bland annat "Hela Sverige Bakar", "Biggest loser", "Det okända", "Spårlöst" och "112-på liv och död".

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

SjuanTV4-GruppenTV4 Gruppen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.