Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 27 december 2018, 14:00
Nästan fyra miljoner slog sig ned i sofforna på julafton för att titta på Piff och Puff, Kalle Anka och Askungen.
3 775 000 är enligt MMS en hög publiksiffra och programmet har stått sig väl genom åren trots att medielandskapet förändrats kraftigt. Dock är den lägre än förra året.
– Vi kan konstatera att trots det enormt stora medieutbudet vi har så är vi Kalle Anka trogen på julafton. Traditioner och att samlas kring "lägerelden" är fortsatt viktigt för oss, säger MMS vd Magnus Anshelm i ett pressmeddelande.
Så här har utvecklingen sett ut:
År
Rating 3-99 år * Genomsnittligt antal tittare
2018
3 775 000
2017
3 859 000
2016
3 734 000
1994
3 225 000
*Rating overnight. Måttet visar rating i tusental, genomsnittligt antal tittare, i åldersspannet 3-99 år under direktsändning eller tidsförskjutet tittande under samma dag som programmet sändes, enligt MMS.