Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Så ska TV12 bli en äkta breddkanal

Publicerad: 16 Juni 2015, 14:29

TV12:s nya logga

Humor, film och ny grafik ska göra TV12 till en av landets största tv-kanaler.


Ämnen i artikeln:

TV12TV4 Gruppen

När U21-EM i fotboll inleds den 17 juni, relanseras tv-kanalen TV12 med ny kanalidentitet och logotyp. Humorsatsningar och större fokus på film ska göra TV12 till en breddkanal som utöver sport täcker in hela behovet av bred underhållning.

- Efter en framgångsrik vår, då många nya tittare hittat till kanalen, är vi stolta och glada över att kunna presentera TV12:s nya kostym i samband med premiären av en av årets höjdpunkter i kanalen, U21-EM i fotboll. Den känsla vi skapar med den nya kanalidentiteten hoppas vi ska locka både gamla och nya tittare till TV12:s värld och bygga TV12 ännu ett steg på vägen mot en bred underhållningskanal med fokus på humor, film och sport, säger Hans Pekkari, kanalchef TV12.

Humorprogram blir ett återkommande inslag i vardagstablån med filmer som avrundar kvällarna. Tittarna kan som vanligt följa de stora mästerskapen under året. Ett urval av sport i kanalen innefattar bland annat hockey-VM, fotbolls-VM för damer och U21-EM. TV12 direktsänder också veckans bästa trav, V86 och V75, onsdagar och lördagar.

TV12 riktar sig mot både män och kvinnor, och målsättningen på sikt är att kanalen ska klättra in på Topp 10-listan över de största svenska tv-kanalerna. Kanalen har hittills i år en andel på 1,9 procent i A15-64, och tittarrekordet noterades i samband med årets hockey-VM då matchen mellan Finland och Ryssland som mest sågs av 425 000 tittare.

Viktor Bodelius

Ämnen i artikeln:

TV12TV4 Gruppen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.