Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Så stoppas reklamflykten

Publicerad: 10 september 2009, 05:43

I reklampausen för nya säsongen av Desperate Housewives blir det  Desperate Housewives-lookalike-reklam. Tv-bolaget ABC har anlitat skaparen av Desperate Housewives för att producera reklamsåpan.


Ämnen i artikeln:

ABC

Desperate Housewives blir bu även reklamsåpa. I Sverige får den nya säsongen premiär den 6:e oktober på Kanal 5. Foto: Disney

Det är amerikanska mobiloperatören Sprint, tillsammans med tv-bolaget ABC, som nu försöker locka tillbaka alla med digitala videobandspelare att titta på reklamen.

Marc Cherry, Desperate Housewive skapare, ska producera åtta reklamfilmer som ska sändas i Desperate Housewives reklamavbrott.

– Det är som traditionell reklam men vi har lag till mycket mörk humor, mord och otrohet och svek, säger han till Entertainment Weekly.

Reklamen spelas in vid Desperate Housewives inspelningsplats med samma personal. Det enda som fattas i reklamen är karaktärerna i Desperate Housewives. Men reklamsåpans huvudpersoner, såpastjärnorna Rebecca Staab och David Chisum, ska även få statistroller i den vanliga Desperate Housewives.

Det är premiär för såpan, och reklamsåpan, 28 september. Därför är det oklart vad effekten blir. Men Agency Spy påpekar att likheten mellan såpan och reklamsåpan kan ha sina problem. Kommer tittarna uppfatta reklamsåpans handling som ett b-manus och skådespelarna inte tillräckligt bra för att få vara med i den riktiga såpan?

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ABC

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.