Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Sänder ”okomplicerad” underhållning för män

Publicerad: 27 Januari 2014, 09:38

Nya loggan.

SBS Discoverys Kanal 9 får ny logga och mer renodlad profilering. – Kanal 9 riktar sig nu mot en manligare målgrupp och ska erbjuda rak och okomplicerad underhållning, uppger SBS Discovery i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

Kanal 9SBS Discovery TV

Sedan Discovery Communications köpte SBS TV och förvärvade Kanal 11 från TV4-gruppen, har man jobbat med att göra kanalportfäljen tydligare.  

Kanal 9 får en ny logga och ska nu rikta sig ”mot en manligare målgrupp och erbjuda rak och okomplicerad underhållning”. Den nya loggan är ett led i det arbetet.

– Med foten på gaspedalen skruvar vi innehållet i Kanal 9 mer manligt. Sport som SHL-slutspel och EM-kval står för dörren under 2014. Motorgenren med lokalproducerade Motor och brittproducerade Top Gear är tongivande tillsammans med serier som Sons of Anarchy, The Walking Dead och The Cleveland Show, säger Calle Jansson, kanaldirektör på SBS Discovery TV, i pressmeddelandet.

– Hela Kanal 9:s design får ett kvickare och tydligare uttryck som en naturlig del av hur vi vill skruva varumärket, säger Peter Söderlind, marknadschef på SBS Discovery TV.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Kanal 9SBS Discovery TV

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.