Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Sjuan går starkt framåt

Publicerad: 17 September 2013, 12:26

Foto: Emma Wallte.

Anton Glanzelius, kanalchef för Sjuan, har full fart i verksamheten. Kanalen firade nyligen två år och har ökat tittartidsandelen med 20 procent i kanalens huvudmålgrupp kvinnor 25-59 år.


Ämnen i artikeln:

SjuanTV4Anton Glanzelius

Anton Glanzelius skickade ett mejl till personalen på Sjuan i helgen i samband med att kanalen firade två år.

Han  berättade bland annat att Sjuan har ökat med nära 30 procent i  TV4-gruppens huvudmålgrupp 12-59 år under sina två år samt 20 procent i  sin egen huvudmålgrupp kvinnor 25-59 år.

Sedan kanalen bytte namn från  TV4 Plus till Sjuan har den också ökat tittartidsandelen med 17 procent i  12-59 år och 12 procent hos kvinnor 25-59 år.

Kanalen har visat en  procentuell ökning inom gruppen 12-59 år på 10,3 procent under ett år,  16,9 procent under två år och 29,8 procent under tre år.

Motsvarande siffror för målgruppen kvinnor 25-59 år är: 9,1 procent, 11,5 procent och 19,3 procent.

Anton Glanzelius avslutar mejlet till personalen med:
”Grattis till oss alla på tvåårsdagen!”

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SjuanTV4Anton Glanzelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.