Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Stark start för Chefen Undercover

Publicerad: 31 januari 2012, 09:05

Bild från programmet.

Foto: TV4.

TV4:s nya serie Chefen Undercover hade premiär igår, måndag, och hade 895 000 tittare i målgruppen 12-59 år. Även Familjen Annorlunda fick en stark start på sin nya säsong med 985 000 tittare.


Ämnen i artikeln:

TV4

Chefen Undercover går precis som titeln antyder ut på att en chef  jobbar under täckmantel under en vecka för att se företaget från en ny  sida.

Säsongsstarten inleddes med att återvinningsföretaget Ragn-Sells marknadsdirektör Johan Börje kavlar upp skjortärmarna.

985 000 valde att titta på premiäravsnittet, vilket innebär en andel på 26,3 procent i målgruppen 12-59 år och en rating på 9,4.

Martin Nersing vid TV4:s pressavdelning är mycket nöjd:
– En andelssiffra på 20 brukar vara bra. En andel på 26,3 är sjukt bra, säger han.

Chefen Undercover är en dokumentärserie i sex delar där chefer från några av Sveriges största företag medverkar.

Företag som medverkar är, förutom Rang-Sells, Samhall, Svevia, Viking Line, Fazer och Ving.

Chefen Undercover produceras av Nordisk Film.

Familjen Annorlunda hade premiär för sin nya säsong, också det under måndagen.

Här fick TV4 985 000 tittare, vilket innebär en andel på 27,7 och en rating på 10,0.

Detta  kan jämföras med förra årets premiär den 3 januari. Då hade Familjen  Annorlunda 750 000 tittare, en andel på 21,1 och en rating på 7,5.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

TV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.