Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 6 april 2011, 09:23
I måndags var det premiär för andra säsongen av TV3:s webb-tv-serie Glamourama. Under första dygnet hade programmet 40 000 tittningar. – Det är naturligtvis en fantastisk start, säger Max Lagerbäck, presschef på TV3.
Foto: TV3
Premiärprogrammet av TV3:s Glamourama hade under första dygnet 40 000 tittningar och på TV3 är man nöjda med säsongsstarten.
– Det är naturligtvis en fantastisk start som visar att det finns ett stort och starkt intresse för serien, säger Max Lagerbäck.
Förra säsongen, den första, hade serien ett ännu högre tittande på premiäravsnittet.
– Motsvarande siffra för förra året är 50 000. Men då hade serien marknadsförts väldigt hårt på förhand och var först ut på marknaden. Idag finns ett antal konkurrenter, säger Max Lagerbäck.
I dagsläget har första säsongen av Glamourama sammanlagt 3 500 000 tittningar.
Christian Ström