Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Stor kampanj för tv-festen

Publicerad: 22 januari 2010, 14:54

Den 6:e februari drar årets upplaga av Melodifestivalen igång.
Men redan nu börjar kampanjen som ska locka publiken.


Ämnen i artikeln:

Melodifestivalen

SVT har redan kört en första trailer för årets Melodifestival. Nu är det premiär för trailer nummer två. Den är gjord av SVT:s egen trailerproducent Anders Persson.
– Vi vill förmedla en känsla av fest, spänning, och glädje. Att Melodifestivalen är hela Sveriges fest med allt vad det innebär och framför allt – att alla är bjudna,
säger Lotta Loosme, marknadschef på SVT.

Melodifestivalen brukar ligga i topp när årets tittarsiffror ska summeras. I år får programmet dock sannolikt stryk av bröllopet mellan kronprinsessan Victoria och Daniel Westling.

SVT kommer satsa hårt på att marknadsföra årets Melodifestival.
– Det här är ett fantastiskt program som hela tiden utvecklas och det måste marknadsföringen också göra. Därför kommer vi för första gången att göra en utomhuskampanj som drar igång veckan före premiären.
– Vi knyter ihop webben – tv-programmet – publiken tydligare än tidigare, bland annat genom en ständig dialog med publiken via ett antal sociala medier.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Melodifestivalen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.