Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 22 januari 2010, 14:54
Den 6:e februari drar årets upplaga av Melodifestivalen igång.
Men redan nu börjar kampanjen som ska locka publiken.
Ämnen i artikeln:
MelodifestivalenSVT har redan kört en första trailer för årets Melodifestival. Nu är det premiär för trailer nummer två. Den är gjord av SVT:s egen trailerproducent Anders Persson.
– Vi vill förmedla en känsla av fest, spänning, och glädje. Att Melodifestivalen är hela Sveriges fest med allt vad det innebär och framför allt – att alla är bjudna,
säger Lotta Loosme, marknadschef på SVT.
Melodifestivalen brukar ligga i topp när årets tittarsiffror ska summeras. I år får programmet dock sannolikt stryk av bröllopet mellan kronprinsessan Victoria och Daniel Westling.
SVT kommer satsa hårt på att marknadsföra årets Melodifestival.
– Det här är ett fantastiskt program som hela tiden utvecklas och det måste marknadsföringen också göra. Därför kommer vi för första gången att göra en utomhuskampanj som drar igång veckan före premiären.
– Vi knyter ihop webben – tv-programmet – publiken tydligare än tidigare, bland annat genom en ständig dialog med publiken via ett antal sociala medier.
Tobias Rydergren
Ämnen i artikeln:
Melodifestivalen