Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Stort intresse för Silverback i Cannes

Publicerad: 17 Oktober 2008, 13:55

Produktionsbolaget Siverbacks försäljningschef Jonas Linnander-Manfred är mycket nöjd med resultatet från Mipcom-mässan i Cannes nu i veckan. – Vi hade fullt schema hela tiden och har sålt som bara den, säger han.


Silverback hade fokus på fem nyutvecklade format:

- Me, myself and I: En korsning mellan ”Här är ditt liv” och en gameshow. En kändis ska svara på frågor om sitt eget liv.
   - Killing my best friend: En person ska ta farväl av sitt husdjur. Avskedet sker i sju steg.
   - Chef experiment: En lyxkrog och en ordinär restaurang byter köksmästare under en vecka. Stammisarna avgör sedan om det blivit någon skillnad.
   - House of stars: Två kändisar förbättrar och renoverar ett hus. Det säljs sedan och pengarna går till välgörande ändamål.
   - Office nightmare: Som Supernanny – fast i kontorsmiljö. En coach hjälper ett företag med problem att komma på rätt köl.
Jonas Linnander-Manfred är mycket nöjd med mottagandet på den internationella tv-marknaden.
– Vi sålde ett av formaten direkt på licens till en tysk kanal. Sedan har vi sålt tio optioner.

Var det några trender på årets mässa?
– Vi satt i möten i stort sett hela tiden. Men det vi fick mest feed-back på var att vår katalog var så bred.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.