Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Stringtrosorna kostade 800 000

Publicerad: 28 april 2010, 09:39

Magasinsdrottningen Amelia Adamo har lyckats med mycket – men för Allt om Tidskrifter berättar hon om sina misstag. Ett av dem är en sann trosbekännelse: Notan för en felsatsning – på stringtrosor – blev 800 000 kronor.


Amelia Adamo, numera boss för tidningen S. Foto: Resumé.

I en intervju i tidningen Allt om tidskrifter berättar Bonniers Amelia Adamo om några floppar som hon lärt sig mycket av i yrkeslivet.

Ett mångmiljonfiasko var satsningen på Amelia Mat – ett annat misstag var idén om en stringtrosa i julklapp till tidningen Amelias prenumeranter för tio år sedan. Gåvan var inte populär – i stället utlöste den en debatt och gav tidningen dålig publicitet.

– Jag lyssnade på mina medarbetare som hade gjort sin sociala studie på gym runt Stureplan där alla gick omkring i string, berättade de för mig. Men så var inte fallet ute i landet, där ville ingen ha stringtrosor. Mina medarbetare kände uppenbarligen inte till läsarvanorna bortom Stockholms horisont, säger Amelia Adamo till Allt om Tidskrifter.

Kostnaden för stringtrosorna – som dessutom inte var i rätt storlek för alla prenumeranter, trots att det var”one size fits all”  – blev 800 000 kronor.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.