Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Sverige campar i TV4 Plus: 305 000 tittare

Publicerad: 5 Mars 2008, 13:55

Sverige campar hade premiär i går och sågs av 305 000 tittare. Det är det fjärde mest sedda programmet någonsin i kanalen, om man bortser från fotbollsmatcher. – I dag ska jag bara vara glad, säger TV4 Plus programchef Linda Grahn till Resume.se.


Camping är synonymt med Svensson och onekligen finns det ett stort intresse för ämnet i stugorna. Premiären av Sverige campar sågs i går av 305 000 tittare. Det gör programmet till det fjärde mest sedda icke sport-programmet i TV4 Plus någonsin. Totalt hamnar det på plats 19 på TV4 Plus i MMS statistik. I år är det bara Antikdeckarna som haft en bättre siffra i TV4 Plus.

– Det känns jättekul, säger TV4 Plus programchef Linda Grahn till Resume.se.

– Det här programmet har en varm humor, samtidigt är det många som känner igen sig. Vi har hittat vanliga människor som älskar att campa, säger hon.

När bodde du senaste i en husvagn?
– Det har jag aldrig gjort, måste jag erkänna.

Stockholm-Köpenhamn har producerat serien. Man var i somras oroliga för att det inte skulle bli bra på grund av det ihållande regnet. Men regn är som bekant en del av campinglivet. Nu återstår att se om det blir en fortsättning på serien.

– I dag ska jag bara vara glad, sedan får jag börja bli nervös inför nästa vecka i morgon. Vi kommer att göra en vanlig analys senare i vår och se om vi kan göra det lika bra igen, säger Linda Grahn till Resume.se.

TV4 Plus kör nischade program till målgruppen 25-59 år. Men tittarsiffran i går visar att det går att locka fler.

– Det var samma sak med Koloniområdet Iris förra året. Det började som ett trädgårdsprogram men vi såg att det lockade fler. I takt med att vi får högre siffror visar vi vilken bredd det finns i TV4 Plus, säger Linda Grahn.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.