Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

SVT:s nya storsatsning

Publicerad: 26 mars 2012, 11:23

Carola blev känd över en natt.

SVT:s kommande storsatsning – kultur- och musikprogrammet "80's" – görs i samarbete med London-byrån FLUX som nyligen öppnat kontor i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

SVT

I fjol hade Filip & Fredrik 90-talsgenomgången Nittileaks i Kanal 5. Nu kommer SVT med en storsatsning i juni med fokus på 80-talet.

”80's” är ett nytt musik- och kulturprogram som kommer visas i tio avsnitt med start i sommar, ett årtal för varje avsnitt med start på 1980. Den kreativa byrån FLUX som just expenaderat till Stockholm ligger bakom en stor del av programmets utforming.

FLUX har kontor i London, New York och nu Stockholm, startad av Chris Mansson för 1,5 år sedan. FLUX har kunder som bland annat: MTV, BBC, Universal, TCM, A+E Networks, Time Magazine samt den stora kunden för Stockholmskontoret; SVT.

Chris Mansson berättar att mer jobb är på gång med SVT men kan inte säga något mer konkret.

FLUX ingår i Th1ng Corp, ett väletablerat bolag som jobbar globalt med reklamfilmsproduktion.

– Jag hoppas vi kan slå på den svenska marknaden med ett internationellt perspektiv, säger Chris Mansson till Resume.se.

Erika Siljendal

Ämnen i artikeln:

SVT

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.