Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 11 juni 2010, 08:21
SVT som köpt de rättigheterna till “Minute to win it” har nu bestämt namnet för den svenska versionen: ”Minuten”. 250 000 kronor står på spel, skriver Expressen.
Foto: NBC.
Formatet ”Minute to win it” har tagits fram av Jock Millgårdh och Mattias Olsson på produktionsbolaget Friday TV. Programmet sänds i USA på NBC med programledaren Guy Fieri.
De svenska rättigheterna har köpts av SVT som gör programmet till sin stora helgunderhållning i höst.
SVT har döpt programmet till ”Minuten”. Det blir tio program där deltagarna ska utmanas i precisions-, koordinations- och inlärningsövningar.
– Det är en glimrande tävling, säger projektledaren Anders G Carlsson till Expressen som uppger att prisssumman är 250 000 kronor.
Det är ännu inte officiellt vem som blir programledare. Dagensmedia.se har tidigare spekulerat i namn som Peter Settman och Kristian Luuk.
Magnus Helander