Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

SVT:s storsatsning döps till "Minuten"

Publicerad: 11 Juni 2010, 08:21

SVT som köpt de rättigheterna till “Minute to win it” har nu bestämt namnet för den svenska versionen: ”Minuten”. 250 000 kronor står på spel, skriver Expressen.


Ämnen i artikeln:

MinutenFriday TVSVT

Foto: NBC.

Formatet ”Minute to win it” har tagits fram av Jock Millgårdh och Mattias Olsson på produktionsbolaget Friday TV. Programmet sänds i USA på NBC med programledaren Guy Fieri.

De svenska rättigheterna har köpts av SVT som gör programmet till sin stora helgunderhållning i höst.

SVT har döpt programmet till ”Minuten”. Det blir tio program där deltagarna ska utmanas i precisions-, koordinations- och inlärningsövningar.

– Det är en glimrande tävling, säger projektledaren Anders G Carlsson till Expressen som uppger att prisssumman är 250 000 kronor.

Det är ännu inte officiellt vem som blir programledare. Dagensmedia.se har tidigare spekulerat i namn som Peter Settman och Kristian Luuk.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

MinutenFriday TVSVT

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.