Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Telias lyckade pr-kupp

Publicerad: 21 Juli 2010, 12:44

Artisten Salem Al Fakir sjöng sin hit ”4 O’clock” på gårdagens Allsång på Skansen. Samma låt   använder Telia i sina reklamfilmer. – Det ligger helt i linje med vår ambition att förknippas med musik och underhållning, säger Bengt Olsson, Informationschef för mobilitetstjänster på Telia Sonera.


Ämnen i artikeln:

TeliaAllsång på SkansenDDB

Salem Al Fakir under sitt uppträdande på Allsången. Foto: SVT.

Hos SVT har man ingen kännedom om att Salem Al Fakir framförde samma låt som förekommer i Telias reklam.

–Jag hade ingen aning om det. Fel av mig, säger Allsång på Skansens projektledare Gunilla Nilars.

Även om det inte är förbjudet att spela låtar som förekommer i reklamfilmer har det tidigare varit kontroversiellt hos SVT. Gunilla Nilars är självkritisk till att hon inte kollade upp Salem Al Fakirs låt på förhand, men menar samtidigt att hon inte har möjlighet att ta reda på allt.

– Jag borde ha kollat upp det, men vi spelar den musik som   är mest populär. Just den här låter är ju den näst mest spelade efter hans schlagerbidrag så vi tyckte att den var ett bra val, säger hon.

Hos Telia är man förstås nöjda med att ”4 O’clock” får bra uppmärksamhet.

– Vi har jobbat hårt och länge för att förknippas med det här, säger Bengt Olsson.

Telias reklambyrå är DDB.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.