Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Timells idé är äntligen hemma

Publicerad: 9 september 2009, 09:12

Idén fanns redan för tio år sedan – nu blir den verklighet. TV4:s succéprogram Äntligen hemma blir bygg- och bomässa. – Jag upphör aldrig att förvånas över  det stora intresset för programmet, säger  programledaren Martin Timell.


Ämnen i artikeln:

Martin TimellTV4

Martin Timell har haft idén om en byggmässa i tio år. Foto: Carl-Johan Bauhn/TV4

För några år sedan arrangerade TV4 en resemässa med gänget från programmet När & Fjärran.

I april nästa år är det dags för Äntligen hemma-profilerna att ställa sig i montern och ge tittarna tips och inspiration på ”Änligen hemma-mässan” – en bygg- trädgårds och bomässa som TV4 arrangerar i samarbete med Kistamässan.

Martin Timell, som i oktober inleder 25 säsongen av Äntligen hemma, berättar att han fick idén om en mässa redan för tio år sedan, men av olika anledningar blev det inte verklighet den gången.

– Den här gången är det TV4 som ligger bakom och jag tror absolut att fler av TV4:s program kan bli mässor på det här sättet, säger Martin Timell.

Förutom att ge besökarna konsumentupplysning hoppas Timell även att få tips om intressanta renoveringsobjekt för programmet.

Martin Timell vill fortsätta ännu fler säsonger med Äntligen hemma.

– Jag upphör aldrig att förvånas av det stora intresset för proigrammet. Det är ett av de absolut mest sedda vardagsprogrammen i TV4 med en publik på 900 000 till 1 miljon tittare varje gång.

Timell har flera andra projekt på gång – bland annat den nya programserien ”Sveriges historia” som ska sändas i vår.

TV4:s försäljningsdirektör Michael Grimborg kommenterar mässatsningen så här:

–  TV4-Gruppen verkar i dag genom multipla mediekanaler, men mässor är ett tämligen nytt och fantastiskt spännande område. En av TV4:s övergripande strategier är att synas och verka mer interaktivt och direkt mot allmänheten, och därmed även tv-tittarna. Mässan kommer att ge besökarna en upplevelse utöver det vanliga och verka som en förlängd arm, rakt in i målgruppen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Martin TimellTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.