Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Tittarna vill att "Bygglovs-Matte" behåller snickarbyxorna

Publicerad: 13 Mars 2013, 10:16

Mats Carlsson i TV4:s "Bygglov" och TV3:s "Kändishoppet"

I går hade "Kändishoppet" premiär i TV3. Med programmet konkurrerar Mats "Bygglovs-Matte" Carlsson med sig själv i 20.00-slotten på tisdagar genom sin medverkan i Bygglov. Originalversionen i snickarbyxor slog den nya varianten i Speedos visar tittarsiffrorna.


Ämnen i artikeln:

Kändishoppet

Klockan 20:00 på tisdagar gör han upp med sig sjäv. Mats Carlsson, för allmänheten kanske mest känd som "Bygglovs-Matte" i TV4 syntes i två kanaler i går.

Som en av deltagarna i TV3:s "Kändishoppet" gjorde han premiär i speedobadbyxor i kanalen. I TV4, samma tid, kunde tittarna ta del av den Bygglov och Mats Carlsson i klassiska snickarbrallor. I går valde tittarna den påklädda versionen.

Bygglov hade en rating  i målgruppen 12-59 år på 7.8 procent en andel på 23.4 procent och en total tittarsiffra på 750 000.

Kändishoppet hade i samma målgrupp en rating på 5.1 procent, 14.9 procent i andel och   460 000 tittare totalt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kändishoppet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.