Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Tittarsuccé när Erik Niva gästade Eurotalk

Publicerad: 13 November 2017, 14:39

FanTV-programmet Eurotalk noterar rekordsiffror efter senaste avsnittet med Sportbladets Erik Niva förra veckan. Totalt har programmet nått 87 000 strömstarter hittills.


Ämnen i artikeln:

FotbollDavid FjällErik NivaYoutubeAnders Nettelbladt

Webb-tv-programmet Eurotalk har sänts sedan 2006 och produceras av Dobb 2.0 som driver FanTV. I förra veckan var Sportbladets profil Erik Niva gäst tillsammans med Expressens Noa Bachner och fotbollsexperten Kristian Borell. Sammanlagt har programmet nått närmare 90 000 strömstarter på alla plattformar, varav 43 000 på Youtube. Det är dubbelt så många som ett vanligt program brukar nå.
– Extra roligt är att vi för första gången haft över 1,3 miljoner tittarminuter för ett enstaka program. Vi ser mycket hellre stort engagemang och lång titt-tid som viktiga parametrar än att blåsa upp videosiffrorna med 3-sekundersvisningar på Facebook, kommenterar David Fjäll, programledare och delägare i Dobb 2.0.

Eurotalk tillhörde länge SvenskaFans.com-gruppen som tidigare ägdes av Stampen. Efter försäljningen av företaget ägs och drivs formatet numera Eurotalk av Dobb 2.0.
– Vi känner att tittandet på våra program på nätet bara ökar och att det är väldigt inspirerande att många efterfrågar långa format på nätet med djupgående diskussioner om fotboll, när många andra väljer att lägga ner sina fotbollsmagasin, säger David Fjäll.

Produktionsbolagets andra två delägare är Anders Nettelbladt (tidigare på Expressen) och Michael Fahlstedt. Enligt egen uppgift når de varje vecka omkring 100 000 fotbollsintresserade svenskar, där 98 procent är män med huvudmålgrupp 18-39 år.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.