Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Tokdyr Super Bowl-reklam

Publicerad: 3 Februari 2011, 07:50

640 000 kronor – per sekund. Så mycket tvingas annonsörerna betala för att få sända sina reklamspottar under NFL-finalen. Men så väntas också sändningen ha runt 100 miljoner tittare.


Super Bowl. Foto: Scott Audette.

Super Bowl är den enskilt största reklamhändelsen i världen. Annonsörerna står på kö och priserna ligger därefter.

Enligt Dagens Industri får de hugande spekulanterna slanta upp smått ofantliga 640 000 kronor per sekund för sina reklamfilmer. Tv-bolaget Fox, som har ensamrätten till den stora matchen, kan ta 19 miljoner kronor för en 30-sekunders reklamfilm.

Totalt beräknas tv-kanalen kunna dra in 1,3 miljarder kronor på sändningarna, enligt DI.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.