Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



TV

Trotjänare lämnar TV4

Publicerad: 23 November 2012, 10:48

Annakarin Runestad

Foto: Magnus Skoglöf/TV4

Vid årsskiftet slutar Annakarin Runestad lämnar på Nyhetsbolaget och TV4-Gruppen. Hon har jobbat på en rad olika positioner i TV4-huset sedan starten för 22 år sedan. Hennes sorti bekräftas i ett internt mail på TV4:s intranät som Resumé har tagit del av.


Ämnen i artikeln:

NyhetsbolagetTV4

1990 startade TV4 sina sändningar i Sverige. Med fanns Annakarin Runestad. Genom åren har hon haft en rad olika positioner inom TV4-gruppen de senaste åren har hon varit personalchef och posten hon lämnar nu är administrativ chef på Nyhetsbolaget.

Att hon nu slutar efter 22 år bekräftas i ett internt mail på TV4 i intervjuform som Resumé har fått tillgång till.

– Det är ett givetvis ett beslut som varit omgärdat med en hel del vånda, men jag brukar säga att jag lever som jag lär. Jag har suttit i många samtal med medarbetare som funderat på om de ska våga byta jobb och jag har ofta uppmuntrat de tankarna. Det finns ett liv utanför Nyhetsbolaget och TV4, och erfarenhet och kompetens härifrån värderas högt på arbetsmarknaden. Nu känns det spännande att själv få göra den resan och gå in i något helt nytt, säger Annakari Runestad i det interna mailet.


Det är ännu oklart vad Annakarin Runestad ska göra efter sina 22 år på TV4.
– Efter det att Göran Ellung och jag pratat klart om mitt beslut att gå vidare har allt gått väldigt fort, och jag vill att de jag ska arbeta för i fortsättningen ska få veta det på rätt väg. Allt ska vara på plats där innan jag berättar mer, så jag vill vänta några veckor innan jag berättar mer om det.

Hon är övertygad om att Nyhetsbolaget kommer att bli framgångsrikt, samtidigt som hon understryker att medielandskapets föränderliga utveckling har skapat nya utmaningar.

– Det återstår fortfarande en hel del att göra. Men Nyhetsbolaget kommer att bli ett framgångsrikt bolag. Jag tror dock det är viktigt att alla förstår att man måste stå på tå inför den strukturomvandling som sker i branschen i realtid just nu. Förändringarna i mediekonsumtionen går med rasande fart och alla måste vara beredda på att jobba smartare och smartare hela tiden. Det gäller inte bara tidningar och magasin, utan i högsta grad även oss.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

NyhetsbolagetTV4

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.