Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

TV-profiler startar ny byrå

Publicerad: 30 oktober 2015, 08:11

Mikael Byhlin, vd, Jens Fjellström, styrelsemedlem, Niclas Andersson, vice vd.

TV-profilerna Lasse Granqvist, Jens Fjellström och Tommy Åströms bolag House of Sports startar en ny byrå tillsammans med XperienceGroup. Byrån heter House of Broadcast och ska inrikta sig på corporate communications.


House of Broadcast ska göra professionell tv av företagsmöten.

– Vi vill engagera och inspirera målgruppen genom en bättre produkt än det klassiska avfilmade mötet. Det fysiska mötet har många begränsningar, varav antalet deltagare är en. Vi kan nu nå ut till fler människor, och vi är inte knutna till en specifik plats, samtidigt som kostnadsbilden är betydligt mer fördelaktig, säger Mikael Byhlin, som är initiativtagare och vice vd på byrånätverket XperienceGroup, i ett pressmeddelande.

Startskottet för House of Broadcast gick i förra veckan.

– Bolagen kompletterar varandra utomordentligt bra. XperienceGroup med sin gedigna kunskap inom kommunikation, tillsammans med vårt kunnande att berätta stories med rörliga bilder, kommer att bli en oerhört slagkraftig kombination för kunderna, säger Niclas Andersson, vd för House of Sports.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.