Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

TV4-Gruppens digitala rekryteringsoffensiv

Publicerad: 4 Juni 2014, 07:49

TV4-huset

Foto: Andreas Elgstrand

TV4-Gruppen hämtar förstärkningar från bland annat Channel 4, Schibsted och Refinery Labs. Sju nya personer hämtas när bolaget sätter fokus på digital tillväxt och plattforms- och teknikutveckling för TV4 Play och på webb- och appområdet. De närmaste månaderna kommer ytterligare ett femtontal teknikutvecklare rekryteras.


Ämnen i artikeln:

TV4-GruppenTV4TV4Play

Satsningen går i linje med den nytillträdde koncernchefen för Bonnier Tomas Franzéns budskap – att fokusera på digital produkt- och teknikutveckling.

Nyligen fick teamet bakom TV4 Play förstärkning av bland andra Veronica Pettersson från Schibsted och Miranda Conroy från brittiska Channel 4 för att öka fokus på datadriven utveckling, personalisering och lojalitetsbyggande för TV4 Play.

– Att växa inom datadriven utveckling och kommunikation är avgörande för att vi ska kunna utveckla våra digitala tjänster och bygga lojalitet, och också för att kunna erbjuda våra annonsörer de främsta möjligheterna att skapa effekt genom relevanta budskap. Den erfarenhet och kompetens Veronica och Miranda tar med sig blir mycket värdefull i arbetet med att matcha både våra kunders och annonsörers förväntningar, säger Annika Järund Larsson, kanalchef TV4 Play i ett pressmeddelande.

På teknikutvecklingssidan kommer Heidi Harman,  senast UX lead designer på egna bolaget Refinery Labs och grundare av internationella GeekGirlMeetup. Hon ansluter nu till TV4-Gruppen som interaktionsdesigner i morgon.

– Jag är väldigt glad att Heidi med sin innovationskraft, bakgrund från startup-världen och spetskompetens inom digital utveckling blir en del av vårt utvecklingsteam. Det finns ett stort intresse kring den typ av teknikutveckling som ligger framför oss. Det märktes också på den TV4 Tech Meetup vi nyligen höll för 150 utvecklare och där vi presenterade mer om vårt teknikutvecklingsarbete för alla våra olika plattformar, säger Per Åström, chef webb och app på TV4-Gruppen i en kommentar.

Under våren har ytterligare fyra tjänster inom bland annat iOS- och backend-utveckling tillsatts. Dee närmaste månaderna kommer ytterligare ett femtontal personer att rekryteras för att arbeta med utveckling för webb och app, både när det gäller fortsatt produktutveckling och att höja kvaliteten och förbättra användarupplevelsen på de digitala tjänsterna.

Rekryteringarnas roller i TV4-Gruppen
• Veronica Pettersson blir b2c-ansvarig för TV4 Play Premium. Hon kommer att  arbeta med lojalitet, kundinsikt, segmentering, personalisering.

• Miranda Conroy blir produktägare med ansvar för att driva utvecklingen kring personalisering, datastyrt innehåll och annonsering på TV4 Play, TV4.se, Recept.nu och Fotbollskanalen.se.

• Heidi Harman blir interaktionsdesigner och kommer att arbeta med att utveckla gränssnitt och användarupplevelser i TV4-Gruppens digitala produkter och i att använda data om användarbeteenden på ett bättre sätt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

TV4-GruppenTV4TV4Play

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.