Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 25 oktober 2010, 08:41
Lördagens premiär av Så mycket bättre i TV4 sågs av 1 390 000 människor, enligt preliminära siffror från MMS. Dansbandskampen i SVT sågs ”bara” av 835 000.
Så mycket bättre. Foto: Mia Berglund/Mastiff/TV4.
Programmet ”Så mycket bättre” har redan rosats av tv-kritikerna och i omröstningarna på nätet. Och efter floppen med ”Dansfeber” verkar nu TV4 och produktionsbolaget Mastiff ha fått till en rejäl hit. Hela 1 390 000 människor såg programmet enligt MMS, och programmet hade en andel på hela 35,6 procent och en rating på 12,1% i målgruppen 12-59 år. Det är siffror som ligger klart över Dansfebers toppnotering på drygt 600 000.
– Det känns fantastiskt kul att så många tittade. VI hade hoppats på en stor publik, och vi är jättenöjda, säger Matilda Snöwall, exekutiv producent för programmet.
Huvudkonkurrenten i SVT– Dansbandskampen– som sänds i samma slot, hade 835 000 tittare. Det är klart sämre än premiären som hade över en miljon tittare.
Hade ni räknat med att slå Dansbandskampen?
– Det är aldrig något man kan räkna med, men vi är glada att fler tittare hittade till oss, säger Matilda Snöwall.
Vilka siffror räknar ni med framöver?
– Det är väldigt härliga program, så vi hoppas att de som tittade i lördags kommer fortsätta att titta.
Fredrik Thambert