Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 23 maj 2008, 11:24
Här är TV4:s EM-sponsorvinjett som tittarna snart kommer att kunna rabbla utantill. – Den kommer att visas i samband med alla studio- och magasinsprogram och allt runt EM. Totalt 80 program, säger John Sjölund, teamledare för konceptförsäljning på TV4. Sponsorerna: Carlsberg, McDonalds, Hyundai och Ice.net.
Carlsberg, McDonalds, Hyundai och Ice.net är sponsorerna i EM-billboarden.
Sponsorvinjetten är gjord av produktionsbolaget Palladium och kommer att visas otaliga gånger i TV4 under EM. Av de fyra sponsorerna i vinjetten är Carlsberg, McDonalds och Hyundai EM-partners, medan Ice.net enbart köpt plats i vinjetten.
Hur mycket sponsorerna betalat vill inte John Sjölund gå in på närmare.
– De har köpt så olika paket, säger han.
En kvinnlig speaker har valts som motvikt mot för att bryta mot traditionella sponsor-spotar i idrottssammanhang.
Så här säger regissören Henrik Björn på Palladium:
– I filmen ville vi med detaljrika och lugna klipp fånga sportens storslagenhet och de magiska ögonblick som kan uppstå kring en fotbollsmatch. Det kan vara en avgörande räddning, ett publikhav i extas eller den där speciella känslan när domaren sätter pipan till munnen för att starta en viktig match.
– Filmerna kommer visas mycket i sommar och till uppdraget hör att kombinera tydlig exponering av sponsorerna med ett tilltalande manér som sätter den rätta fotbollskänslan.
Magnus Helander