Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

TV4 satsar på bussteve

Publicerad: 4 april 2013, 08:46

I juli börjar TV4-gruppen sända nyheter, sport, väder på Karlstadsbuss samtliga bussar.


Karlstads nya buss-tv-system installeras på samtliga Karlstadsbuss 59 nya bussar, som tas i bruk den 1 juli. Buss-TV kommer innehålla både nyheter, sport, väder, lokala inslag och trafikinformation. För nyheter, sport och väder står TV4-Gruppen och TV4 News. TV4-Gruppen säljer också reklam i kanalen och erbjuder därmed annonsörer en helt ny annonskanal som når 60 procent av Karlstadborna varje månad eller drygt 6 miljoner resenärer årligen.

- Vi skapar en plattform med en fantastisk möjlighet att nå tittare med ett relevant innehåll och en effektiv annonskanal för både lokala och nationella annonsörer. Det händer otroligt mycket inom det här området just nu och vår ambition är att driva tillväxten och utvecklingen inom lokaltrafikområdet. Det här samarbetet är ett viktigt steg på vägen, säger Robert Danowsky, chef för TV4 Out of Home.

Ideonbolaget Geosignage har utvecklat det system som positionsstyr sändningarna efter var bussen befinner sig.  Det betyder att man kan skräddarsy information och annonser beroende på var bussen befinner sig.

TV4-Gruppen erbjuder via TV4 Out of Home tittarna innehåll och annonsörer attraktiva annonskanaler både på flygplatser, tåg och i väntrum över hela landet.

TV4 Out of Home har i dag skärmar på drygt 600 vård- och tandläkarmottagningar, 15 flygplatser, på Arlanda Express och lokaltrafik som Norrtåg och Skånetrafikens Pågatåg. TV4 Out of Home kan i dag erbjuda mer än 2,5 miljoner reklamkontakter per vecka.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.