Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

TV4 tar plats i väntrummet

Publicerad: 7 december 2011, 15:34

Foto: Colourbox.

TV4-Gruppen satsar på väntrums-tv. Nu inleder man ett samarbete med Doktorn.com och Praktikertjänst.


TV4-gruppen fortsätter att satsa på out of home-tv, ooh-tv. Nu inleds ett samarbete med Doktorn.com och Praktikertjänst, som innebär att TV4 tar ansvaret för annonsförsäljning samt visst programinnehåll för 450 skärmar på olika mottagningar.

– Det känns som ett väldigt prestigefyllt uppdrag. Vi tror otroligt mycket på ooh-tv. Det här är ett helt nytt område för oss och det har vi respekt för, säger Åsa Severed, vd för TV4 Sverige, till Resume.se.

Väntrum blir det fjärde segmentet i TV4:s ooh-tv-satsning – som sedan tidigare innefattar butik, transport och flygplatser.

Just nu pågår en diskussion om vad som ska visas på skärmarna.

– Det skulle kunna vara olika typer av underhållning, hälsoinformation, nyheter och väder.

Johan Bloom, vd på Erlandsson & Bloom – som äger Doktorn.com:

– Eftersom majoriteten av besökarna i väntrummen går direkt till apotek efteråt så är väntrums-tv en mycket attraktiv marknadsplats för hälsorelaterade produkter, säger han i ett pressmeddelande.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.