Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

TV6 intensifierar jakten på Foppa

Publicerad: 19 februari 2008, 10:28

TV6 fortsätter jakten på Peter Forsberg. Efter ”Foppas” nej till NHL i går kraftsamlar kanalen för att värva superstjärnan som expert under hockey-VM. – Vi ska kontakta honom så fort som möjligt, säger sportchefen Per Tellander till Resume.se.


Foppa kan räkna med ett samtal från Viasat/TV6 inom kort. Foto: Scanpix.

I går kväll kom beskedet: Det blir ingen NHL-comeback för Peter Forsberg den här säsongen – foten håller inte.

I stället kan ”Foppa” dyka upp i rutan under hockey-VM i Kanada – som expert hos TV6 som storsatsar på turneringen.

I slutet av december kunde Resume.se berätta att Viasat, som valt att flytta hockey-VM från TV3 till TV6, har Peter Forsberg högst upp på önskelistan över expertkommentatorer.

– Vi har ställt en första enkel fråga till Foppa, sa Viasats sportchef Per Tellander då.

Efter Foppas NHL-nej kommer TV6 att ta en ny kontakt med svensk hockeys största stjärna, troligtvis redan i dag.

När Viasat hörde av sig första gången meddelade Foppa att han först ville koncentera sig på hockeyspelandet för att se om han kunde göra comeback den här säsongen.

– Nu kanske det är ett annat läge och vi ska göra ett ordentligt försök, säger Per Tellander, som menar att det skulle betyda mycket för kanalen om ”Foppa” skulle tacka ja.

– Han är ju svensk hockeys största affischnamn. Folk lyssnar till honom och tycker att det är spännande att höra vad han säger. När han var ung och grön var han ingen estradör, men han har lärt sig och blivit medialt fullfjädrad, säger Per Tellander.

TV6 har även varit på jakt efter SVT:s Niklas Wikegård. Men kanalen får säkerligen glömma ”Hockeykvälls” åsiktsmaskin – han har aviserat att han tänker stanna på SVT.

Läs även: TV6 jagar Foppa

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.