Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

TV8 satsar på ytterligare reklamprogram

Publicerad: 12 december 2007, 14:32

Våren 2007 började TV8 sända Resumé, ett program om reklam riktat till människor som jobbar med reklam. Nu tar kanalen nästa steg och lanserar programmet ”Världens bästa reklamfilm” eller ”AD Persuasion”, som den heter i Canada.


Bild från TV8.

”AD Persuasion”, som är producerat av Tricon Films och Television i Canada, tittar på allt från idén bakom reklamfilmen till slutresultatet.

Programmet, som får den svenska titeln ”Världens bästa reklamfilm”, börjar sändas vecka 2 och kommer att gå på måndagar klockan 19.00. Detta backas även upp av två repriser per program. TV8 har hittills köpt in 26 episoder som är planerade att sändas under våren.

Enligt TV8 kommer programmet att ta reda på svaret på de frågor som uppkommer kring de populäraste reklamfilmerna. Bland annat tittar programmet på vad som var tanken med filmen från början, hur filmen mottagits i olika länder och hur experter ser på den.

– Programmet tar upp stora prisade reklamfilmer som ofta har gått globalt. Bland annat tittar de på filmer från märken som till exempel Ikea och Nike, säger Stephen Mowbray, konsult på TV8.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.