Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Tvärnit för Robert

Publicerad: 9 april 2008, 13:00

Den sista mars hade Boxer 709 000 abonnenter. Det är på pricken lika många kunder som vid årsskiftet.


Boxer-Robert har blivit mogen.

Efter att övergången till digital-tv i marknätet bromsas nu Boxers försäljning. Antalet kunder under det senaste kvartalet har antalet kunder varit konstant.

– Sverige är en mogen marknad när det gäller vanlig digital-TV och konkurrensen mellan plattformarna hårdnar. Vi säljer bra, men mister också kunder. Därför är det viktigt att vi kan erbjuda nya kanaler och nya tjänster som Push Video on Demand och att vi kan växa på nya marknader, säger Per Norman, vd Boxer i en kommentar.

Boxer hade en svajig start då tillströmningen av abonnenter gick långsamt, men när det analoga marknätet började släckas hösten 2005 strömmade kunderna till bolaget, trots tuff konkurrens från Viasat och Canal Digital. Toppåret blev 2005 och sedan dess har ökningstakten krympt kvartal för kvartal och nu har alltså tillväxten stannat helt.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.