Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Twitter tar plats i tv:n

Publicerad: 29 maj 2009, 05:48

All media säljs med mikrobloggen Twitter. Nu ska amerikanska teleoperatören Verizon erbjuda programstyrt Twitter i tv-rutan till sina ip-tv-kunder.


Ämnen i artikeln:

TwitterVerizon

Allting går att sälja med – Twitter, konstaterar Syracuseuniversitetes medieprofessor Robert Thompson.
– Det är som på 50-talet då all såldes med att det var från rymdåldern, säger han till New York Daily News.

För en vecka sedan lanserade produktionsbolaget Reveille, som bland annat gör The Office och Ugly Betty, programidén med en reality där folk stalkar kändisar via Twitter.

Inte oväntat har Hollywood protesterat. Men det har även upprört Twitteranvändare.

Teleoperatören Verzon testar en annan mindre kontroversiell variant. Just nu tetar man en tjänst där tweets om det aktuella tv-programmet kan ses i tv-rutan. Via ”Twitterströmmen” kan folk kommunicera om sina favoritprogram.

Twittertjänsten fungerar på Verizons ip-tv.
– Det här verkar vara något som folk verkligen vill ha, säger Jen Byrne, affärsutvecklare på Verizon, till Wall Street Journal.

Tjänsten är än så länge i ett betatest.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

TwitterVerizon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.