Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

United Screens kör igång ”Huvudkontoret” med Fexeus

Publicerad: 4 Oktober 2013, 06:52

Det nya internet-tv-bolaget United Screens kombinerar podcast med tv-program i nya serien Huvudkontoret. Enligt bolaget är det första gången det har skett i Sverige. Henrik Fexeus och Susanne Delastacia blir programledare.


Ämnen i artikeln:

Henrik FexeusMalte AndreassonUnited ScreensSusanne Delastacia

I United Screens podd-tv-program ”Huvudkontoret” avhandlas aktualiteter  av programledarna, medan publiken finns tillgänglig på interaktiv väg  via mejl och ”på-stan-inslag”.

Programmet blandar nya tankegångar med ”språklig svansföring”, enligt United Screens.

Henrik Fexeus, som är en av två programledare, är en internationellt prisbelönt underhållare, mentalist och ”tankeläsare”.

Han har även skrivit sju böcker om kommunikation och påverkan.
–Jag  kan utlova intressanta vinklar och mentala rackartyg kopplat till  aktuella frågor. Det känns som att vi hittat hem med Huvudkontoret,  säger Henrik Fexeus i en kommentar.

Den andra delen av programledarduon, Susanne Delastacia, har varit i SVT och TV4, men även som programledare på Sveriges Radio.

Hon är också nyhetsankare på EFN samt debattör, bloggare och kåsör.

–  En bra podcasts förtjänst består ofta av två personers starka dialog  som vrider och vänder på olika ämnen. Men publiken vill ju alltid se  personerna! Ur det perspektivet bryter vi ny mark med det här  programmet, säger Susanne Delastacia i en kommentar.

Programmet sänds en gång per vecka och tre aktuella ämnen behandlas i varje 30-minutersavsnitt.
–  Inte nog med att tittarna får lyssna till hela konceptet som är en  podcast - de får även se det. Den dynamiken tror vi på otroligt mycket,  säger Malte Andreasson, programdirektör på United Screens i en  kommentar.

Det första programmet finns här.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.