Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

UR säljer serie till Al Jazeera

Publicerad: 1 februari 2013, 12:01

Pressbild UR

De är ledande mediedistributörerna till amerikanska universiteten Al Jazeera World och Film Media Group har köpt in UR:s serie "China on China". Genom avtalet hamnar serien i samma utbud som bland annat HBO, Pearsons och CBC.


Ämnen i artikeln:

Utbildningsradion

"Kina om Kina" blir "China on China" i den engelskspråkiga tappning, sedan Al Jazeera och Film Media Group tecknat avtal med Utbildningsradion.

– Det här är en bekräftelse på att UR och Kina-projektet kvalitetsmässigt spelar i samma liga som industrins giganter. Speciellt roligt är det med FMG vars verksamhet är så nära kopplad till akademisk utbildning, säger Daniel Pynnönen som är ansvarig för försäljningen till UR:s hemsida.

Reportageserien ger en fördjupad inblick i landets historia, politik, samhällsklyftor, kultur och miljö. I "Kina om Kina" skildras framgångsrika kvinnor, slutkörda migrantarbetare, välavlönade  ingenjörer, klassresenärer och miljökämpar. I serien berättar de om sin vardag i framtidsbygget Kina.

– Vi blev lite tagna på sängen av hur fort allt rullade igång. Det här är superkul inte minst med tanke på att januari traditionellt sett är off season i försäljningssammanhang, säger Lina Zacharias som projektleder den engelska versionen av Kina om Kina.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Utbildningsradion

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.