Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 1 februari 2013, 12:01
Pressbild UR
De är ledande mediedistributörerna till amerikanska universiteten Al Jazeera World och Film Media Group har köpt in UR:s serie "China on China". Genom avtalet hamnar serien i samma utbud som bland annat HBO, Pearsons och CBC.
Ämnen i artikeln:
Utbildningsradion"Kina om Kina" blir "China on China" i den engelskspråkiga tappning, sedan Al Jazeera och Film Media Group tecknat avtal med Utbildningsradion.
– Det här är en bekräftelse på att UR och Kina-projektet kvalitetsmässigt spelar i samma liga som industrins giganter. Speciellt roligt är det med FMG vars verksamhet är så nära kopplad till akademisk utbildning, säger Daniel Pynnönen som är ansvarig för försäljningen till UR:s hemsida.
Reportageserien ger en fördjupad inblick i landets historia, politik, samhällsklyftor, kultur och miljö. I "Kina om Kina" skildras framgångsrika kvinnor, slutkörda migrantarbetare, välavlönade ingenjörer, klassresenärer och miljökämpar. I serien berättar de om sin vardag i framtidsbygget Kina.
– Vi blev lite tagna på sängen av hur fort allt rullade igång. Det här är superkul inte minst med tanke på att januari traditionellt sett är off season i försäljningssammanhang, säger Lina Zacharias som projektleder den engelska versionen av Kina om Kina.
Ämnen i artikeln:
Utbildningsradion