Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

"Vi äger alla viktiga målgrupper"

Publicerad: 26 oktober 2009, 08:46

När de preliminära tittarsiffrorna för helgen nu rullar in jublar programchefen Fredrik Arefalk. – Vi äger alla viktiga målgrupper under fredagen och lördagen, säger han till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

TV3SVTTV4Kanal 5

Fredrik Arefalk. Foto: TV4

TV4 börjar helgen i prime-time med Postkodlotteriet, som nådde 1 040 000 tittare. Sedan tar Idol över för att sedan avlösas med nya Cirkus Möller.
– Cirkus Möllers preliminära siffra hamnar på 1 135 000, vilket gav 36,7 procent i målgruppen 12-59. Det är en riktigt stark start.

Totalt sett tar SVT hem slaget om tittarna på fredagn Doobidoo nådde 1 585 000 och Skavlan 1 280 000. Men bryter man ner det i yngre målgrupper så är TV4 den stora vinnaren.
– Vi är störst i alla målgrupper utom 60+, säger Fredrik Arefalk.

På lördagen ställdes Körslaget i TV4 mot nypremiären av Dansbandskampen. Här drog Peter Settman det längsta strået med 1 285 000 tittare mot 960 000 för Körslaget. Men precis som på fredagen var TV4 vinnare hos tittarna under 60 år.

Igår blev det i stort sett dött lopp mellan de kommersiella kanalerna. Vem kan slå Filip & Fredrik? I Kanal 5 och Ensam Mamma Söker i Kanal 5 nådde båda 20,1 procent i 15-44, medan Parlamentet i TV4 sågs av 19,6 procent i samma målgrupp.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

TV3SVTTV4Kanal 5

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.