Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

"Vi är stolta och glada"

Publicerad: 13 April 2011, 08:43

Totalt blev det två guld och två silver för Kanal 5 och Kanal 9 i trailertävlingen Promax. Även TV4 tog hem en kategori, liksom SVT.


Ämnen i artikeln:

Promax

Kanal 5 och Kanal 9 hade tillsammans 12 nomineringar. Den uppmärksammade Mad Men-promon vann två guld:

Best on-air programme campaign
Mad Men, guld (Kanal 9)
Wipe Out, silver (Kanal 5)

Best use of typography
Mad Men, guld (Kanal 9)

Best Drama Promo
Mad Men, silver (Kanal 9)

SVT vann guld för bästa sporttrailer för kampanjen för Stockholm Open.

– Jag är grymt nöjd och stolt. Konkurrensen i Promax är stenhård, hela Europa är på plats. Priset är ett kvitto på att  vi på SVT är framgångsrika i vårt ständiga arbete med att ta fram och producera kreativa traileridéer, säger Lotta Loosme, marknadschef på SVT.

Stockholm Open-trailern är en egenproduktion, gjord av SVT:s trailerproducenter Staffan Lundberg, Martin Forssén och Johan Sandberg.

Även TV4 vann ett guld – för "Biggest Loser"-trailern, gjord av Hey It’s Enrico Pallazo, i kategorin Reality.

– Vi är mycket stolta att vinna för just kampanjen Biggest Loser då den var en av de svåraste kreativa utmaningarna under 2010. Ett välkänt och etablerat format som bytte kanal där utmaningen var att ladda Biggest Losers varumärket med nya associationer och värden. Riktigt roligt när ett så okonventionellt tilltalsätt premieras på den här nivån i Europa, säger Johan Fernstedt, reklamchef TV4-Gruppen

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Promax

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.