Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

”Vi får lite större budget”

Publicerad: 5 December 2011, 08:58

Kanal 5 kommer i vår att börja sända Schulman Show. Programledaren Alex Schulman ser fram emot det nya samarbetet – och en större budget. – Schulman show kommer säkert att vara det billigaste programmet under Kanal 5:s paraply genom tiderna, säger Alex Schulman till Resume.se


Ämnen i artikeln:

Alex SchulmanAftonbladetSchulman Show

Alex Schulmans talkshow Schulman Show kommer efter jul att sändas både på Aftonbladet.se och i Kanal 5.
– Ända sedan jag började med programmet har jag varit nyfiken på möjligheten att samarbeta mellan webb-teve och gamle-teve och jag är skitglad att Kanal 5 vill göra det, säger Alex Schulman till Resume.se.


Påverkas din arbetsrelation med Aftonbladet?

– Det är som alltid med mig och Aftonbladet - jag kommer aldrig att lämna Aftonbladet så länge de vill ha mig kvar. Jag gör Schulman show där, jag skriver mina kolumner och jag gör min innelista. Och jag jobbar med nya webb-teve-projekt som jag hoppas de vill ha att göra med till våren.

Vad betyder det för programmet att flytta till Kanal 5?
– Vi får lite större budget och de pengarna ska inte användas till att måla blanka golv i studion. De ska bara gå till innehåll. Plötsligt har vi råd att anställa en redaktör! Och kanske en researcher på halvtid eller så.

Påverkas innehållet i programmet?
– Nu kan jag inte siffror, men Schulman show kommer säkert att vara det billigaste programmet under Kanal 5:s paraply genom tiderna. Och så ska det vara. Robin och de andra får fortsätta fläska på med storslagenheter - Schulman show kommer fortsätta vara ett skönt program där fyra personer snackar om samtidsfenomenen i en soffgrupp.

Schulman Show produceras av Hard hat som nyligen köptes upp av Snowman, som i sin tur ägs av Prosieben.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.