Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

"Vi kommer att sticka ut hakan på alla sätt vi kan"

Publicerad: 16 Februari 2011, 10:14

TV11 slog igår tittarrekord med Men in Black II. Det stora genombrottet för kanalen väntas dock komma på söndag. – Det är självklart att vi hoppas att Big Brother slår kanalrekordet, säger Anton Glanzelius, programchef för TV11.


Ämnen i artikeln:

Big BrotherTV11Anton Glanzelius

Anton Glanzelius. Foto: Resumé.

Men in Black II fick 95 000 svenskar att bänka sig framför TV11 igår, vilket är 8 000 fler än kanalens tidigare tittarrekord på 87 000. TV11 har redan ökat sina tittarsiffror med 140 procent jämfört med TV400, vars plats kanalen tagit.

– Det är kul att 11:an kan gå så här bra innan Big Brother och att vi kan slå tittarrekordet med en klassisk rulle som Men in Black II, säger Anton Glanzelius.

Enligt honom har kanalen inte satt upp några officiella mål för hur många tittare Big Brother kan tänkas locka men att man givetvis hoppas på, och förväntar sig, att det slår kanalrekordet.

– Självklart hoppas vi att Big Brother slår kanalrekordet men allt över det är en bonus. Eftersom TV11 är en så pass ny kanal är det viktigaste att få folk att ställa in och hitta kanalen. På så sätt kan Big Brother vara viktigt för att locka tittare även till våra andra program.

Tre till fyra veckor tror Anton Glanzelius innan programmet hittat den nivå det kommer att ligga på.

Resume.se skrev tidigare i veckan om hur TV11 försöker locka tittare genom att satsa på program med inslag av sex på olika sätt.

– TV11 är en ung kanal och vi kommer att sticka ut hakan och spänna musklerna på alla sätt vi kan. Ibland kommer vi att göra det med en storfilm, ibland med ett program som Sexfällan, kommenterar Anton Glanzelius.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.