Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Viasat tappar marknadschefen till Comhem

Publicerad: 27 september 2013, 12:58

Jonas Tränk.

Foto: Viasat.

(UPPDATERAD) Viasat tappar marknadschefen Jonas Tränk som blir marknadsdirektör på Comhem med plats i koncernledningen.


Ämnen i artikeln:

Viasat

Jonas Tränk, som varit marknadschef på Viasat sedan 2008, lämnar sin tjänst, skriver Dagens Media.

Han går över till Comhem och fick därför lämna Viasat på dagen. Dessutom är han satt i karantän ända fram till 1 mars då han tillträder på Comhem.

– Det känns lite dubbelt. Å ena sidan får man en hel del ledig tid, vilket är ganska unikt, å andra sidan skulle jag gärna vilja komma igång, säger Jonas Tränk till Resumé.

Jonas Tränk är nöjd med tiden på Viasat.

– Det har varit en resa där Viasat gått från att vara väldigt fokuserat på sälj och kortsiktiga erbjudanden till att bli ett premiumvarumärke med väldigt fina rättigheter.

Hur ser du på Comhems position i det nya tv-landskapet?
– Comhem har visat att de förstår att det är ändrade spelregler. Det finns många utmaningar, men det finns det för de flesta operatörer. Jag tror väldigt mycket på Comhems tjänst Tivo, inte minst nu när de fick in Netflix. Det kommer att hjälpa folk att sortera i tv-djungeln.  

På Viasat går Karl-Oskar Tjernström, central marknadschef på Viasat Nordic, in som tillförordnad marknadschef tills en efterträdare utsetts.

Comhem har därmed hittat en permanent efterträdare till Annika Steen Persson.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Viasat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.