lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

En av flera kritiska röster på Svea Solars Facebooksida. Foto: Yasmine Winberg.

23 000 i kö till slutsålda solpaneler – så hanterar Svea Solars marknadschef sitt lyxdilemma

Kunder är sura. Men produkten säljer som smör, med stigande elpriser och en lågkonjunktur runt hörnet. Just nu är det mellan sex till tolv månaders väntan för den som vill ha solpaneler från Svea Solar. Den globale marknadschefen Johan Ydring står inför ett särskilt dilemma: Hur marknadsför man bäst en produkt som inte går att leverera?

Publicerad: 6 december 2022, 13:10

Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se

”Jag vet att kommunikation är bland det svåraste som finns. Att vara helt tyst och inte alls höra av sig får frustrationtemperaturen att gå mot röd zon. Att visa respekt mot kunden och hålla grytan, om inte kokande, lätt puttrande är bättre än total tystnad”. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ToppnyheterSvea SolarJohan YdringVarumärkeVarumärken

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev