En av flera kritiska röster på Svea Solars Facebooksida.
Montage: Yasmine Winberg.
23 000 i kö till slutsålda solpaneler – så hanterar Svea Solars marknadschef sitt lyxdilemma
Kunder är sura. Men produkten säljer som smör, med stigande elpriser och en lågkonjunktur runt hörnet. Just nu är det mellan sex till tolv månaders väntan för den som vill ha solpaneler från Svea Solar. Den globale marknadschefen Johan Ydring står inför ett särskilt dilemma: Hur marknadsför man bäst en produkt som inte går att leverera?
”Jag vet att kommunikation är bland det svåraste som finns. Att vara helt tyst och inte alls höra av sig får frustrationtemperaturen att gå mot röd zon. Att visa respekt mot kunden och hålla grytan, om inte kokande, lätt puttrande är bättre än total tystnad”.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.