söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

576 dagars nedstängning – så har Gröna Lund och Liseberg rustat : ”Behöver investera i marknaden”

Publicerad: 10 juni 2021, 14:35

Foto: Anders Wiklund/TT

Hur håller man liv i ett varumärke när kärnverksamheten är satt på paus? Resumé har pratat med marknadscheferna för Liseberg och Gröna Lund om budskap, kanalval, organisation och samarbeten, ”Har varit 14 månader av krishantering”, säger Lisebergs kommersiella chef Robert Arvidsson.

Ämnen i artikeln:

Gröna LundKolmårdenLiseberg

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Under pandemin har nöjesparkerna stått i fokus. Ett öppet Gröna Lund har på något sätt blivit en symbolfråga i medierna för att samhället börjar närma sig normaltillstånd. Parkerna har fått

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev