Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Abby Priest tar fram varumärkeskoncept åt revisionsjätte

Publicerad: 26 Februari 2021, 09:43

Foto: Press

BDO genomför sin största varumärkessatsning sedan starten.


Ämnen i artikeln:

Abby Priest

Rådgivnings- och revisionsbyrån BDO grundades 1948 i Stockholm och är idag en global verksamhet med över 91 100 anställda i fler än 160 länder. Nu genomför företaget sin största varumärkessatsning i Sverige sedan starten. 

Till sin hjälp har de kommunikationsbyrån Abby Priest, som ansluter som konceptuell partner. De har tagit fram en ny varumärkesplattform åt revisionsjätten. 

– Det nya konceptet hjälper oss att bryta branschkonventioner och särskilja oss tydligare i branschen. Vi vänder oss mot en ambitiös målgrupp som ser relationen med BDO som affärskritisk och avgörande för framgång. I det sammanhanget vill vi att vår kommunikation är tillgänglig och lättsam, samtidigt som den är professionell. Vår ambition är att spegla både det relationsdrivna och kompetenta BDO. Vår viktigaste valuta är vårt förtroendekapital, det bygger vi genom att skapa höga affärsmässiga värden för våra kunder, säger Mikael Lindström, marknadschef på BDO, i ett pressmeddelande. 

BDO har även tagit fram den nya visionen ”It's time to lead”  samt ett nytt kundlöfte. Visionen är global och kommer att synas i alla de länder som verksamheten finns. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Abby Priest

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.