Varumärke
Absolut Company satsar inhouse – Mitte Blomqvist bakom kreativa rodret
Publicerad: 29 januari 2021, 14:15
The Absolut Companys globala kreativa chef Tad Greenough och inhousebyråns nytillträdda creative director Mitte Blomqvist.
The Absolut Company blir nästa företag att satsa på en kreativ inhouseavdelning. Tad Greenough, global kreativ chef, säger dock att det inte har med kostnadsbesparingar att göra. I stället vill de sätta tydligare kreativa ramar för vad varumärket står för.
En av de senaste årens absolut starkaste trender är att allt fler annonsörer bygger ut sina inhousebyråer. De bakomliggande faktorerna är dels kostnadseffektivitet, ökade krav på snabbhet och en djupare
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.